kandydatów
Operator służby kontroli ruchu statków
Firma: Urząd Morski w Gdyni miejsce pracy: Gdynia
Urząd Morski w Gdyni
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań (zgodnie z opisem stanowiska pracy)
- nietypowe godziny pracy (równoważny system czasu pracy),
- krajowe wyjazdy służbowe,
- zagraniczne wyjazdy służbowe,
- pernamentna obsługa klientów zewnętrznych
miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- winda
- brak podjazdu
- brak toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych
- drzwi odpowiedniej szerokości
- brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
czynniki fizyczne
- promieniowanie: elektromagnetyczne niejonizujące - strefa bezpieczna
inne czynniki, w tym niebezpieczne
- uciążliwości związane z obsługą monitorów ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- praca zmianowa/nocna
Zakres zadań
- zarządza ruchem statków zmierzających do portów Zatoki Gdańskiej zgodnie z postanowieniami prawidła 10 przepisów konwencji COLREG 1972 oraz Przepisów Służby Kontroli Ruchu Statków
- prowadzi serwis informacji nautycznej, hydrologiczno-meteorologicznej, stanu zalodzenia dla obszarów objętych systemem monitorowania z uwzględnieniem dostępnych prognoz pogody, informacji ze stacji hydrometeorologicznych
- koordynuje proces obsługi statku, w ramach serwisu organizacji ruchu statków zmierzających do portów Zatoki Gdańskiej, przy uwzględnieniu dostępności nabrzeża, jednostek pomocniczych, usług pilotowych
- prowadzi całodobową łączność i nasłuch na międzynarodowych częstotliwościach radiowych przeznaczonych do alarmowania i bezpieczeństwa w systemie łączności GMDSS oraz utrzymuje stałą łączność operacyjną pomiędzy Centrum Bezpieczeństwa Morskiego a MRCK
- współpracuje z Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa, Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej, Morskim Oddziałem Straży Granicznej, Centrum Operacji Morskich Marynarki Wojennej RP lub z innymi instytucjami opisanymi w „Planie udzielenia miejsca schronienia statkom potrzebującym pomocy” w przypadkach zaistnienia bądź wysokiego ryzyka wystąpienia zdarzeń związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa statków, ludzi, infrastruktury, środowiska morskiego
- wypełnia zadania przypisane Regionalnemu Punktowi Kontaktowemu
- zarządza informacjami z zakresu wykrytych lub potencjalnych zanieczyszczeń zgłaszanych za pośrednictwem europejskiego systemu wykrywania zanieczyszczeń CleanSeaNet, przez kapitanów statków, załogi lotów patrolowych
- bierze udział w ćwiczeniach operacyjnych z zakresu ochrony żeglugi i portów, zwalczania zanieczyszczeń, skażeń chemicznych, współdziałania z okrętami MW
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe i dyplom na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym albo wykształcenie wyższe i kurs odpowiedniej specjalności albo wykształcenie wyższe o specjalności inżynieria ruchu morskiego
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (A2 wg ESOKJ)
- świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
- świadectwo operatora GMDSS (GOC) lub świadectwo operatora stacji nadbrzeżnej
- znajomość Nawigacyjnego Słownika Frazeologicznego IMO oraz Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej
- znajomość przepisów krajowych i międzynarodowych dotyczących bezpieczeństwa i monitorowania ruchu morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- znajomość systemów monitorowania ruchu morskiego, ze szczególnym uwzględnieniem systemów: AIS, SAT-AIS, LRIT
- podstawowa znajomość Regulaminu Radiokomunikacyjnego w zakresie łączności morskiej
- bardzo dobra obsługa komputera, diagnozowanie napotykanych nieprawidłowości w działaniu systemów i aplikacji
- umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs Operatora VTS oraz obsługi ECDIS, SWIBŻ
- posiadanie certyfikatów PFSO lub SSO lub CSO
- dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
- znajomość przepisów Służby VTS, przepisów portowych oraz dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- znajomość działania i obsługi systemów i aplikacji: ECDIS, baza danych VTS, morskie systemy wymiany informacji
- znajomość logistyki w zakresie obrotu portowego oraz składania formalności sprawozdawczych
Pozostałe oferty pracy w firmie Urząd Morski w Gdyni
Wyświetleń: 177